עשה ואל תעשה במלון הילדים הראשון באירופה

לפני שבועיים התקשרו אליי ממטרנה, וביקשו שאמליץ על אחת מ-11 חופשות החלומות שלהם. אז בחרתי את מלון התינוקות הראשון באירופה והכנתי רשימה של עשה ואל תעשה להורה המבולבל. לגזור ולשמור.

לפני שבועיים מטרנה התקשרו אליי, וביקשו שאמליץ על אחת מ-11 חופשות החלומות שהם מציעים לבחירת האימהות במסגרת המבצע שלהם. לאחר שוטטות באתר המלון האוסטרי, ובקשה מאהבת חיי שתתרגם לי את כל המילים הקשות, הפקתי רשימת עשה ואל תעשה למלון הילדים הראשון באירופה. לגזור ולשמור:

פינת ליטוף

אבא יקר, "פינת ליטוף" אינה שם קוד להפעלת מבוגרים בבריכה באיזור הביקיני. הכוונה היא לחווה קטנה בה שוכנים בהרמוניה ארנבים, חמורים, סוסי פוני ועוד מיני חיות כפר הנהנות מליטוף הילדים ומזה שזורקים להם במבה מעבר לגדר. נכון, אומנם מותר לבקש לעלות על הסוס פוני ולעשות סיבוב אבל הכוונה היא רק לילדים. זה די מובן מאליו, הן להנהלת המלון ובתקווה גם לך, שאין הכוונה שגם אתה תוכל לעלות על הפוני המסכן – אל תשכח שעד לפני כמה רגעים דפקת חצי קילו אנטריקוט בדוכן הארגנטינאי שהוציאו ללובי. אז בבקשה, אל תנסה לעלות עליו, דבר ראשון הוא גם ככה נמוך ואתה לא רוצה למוטט את המסכן, ודבר שני לא צריך הרבה בשביל להזכיר לך שגם לפני שנים כשהיית במשקל נוצה הקורדינציה שלך לא היתה בשיאה, כבר הספקת לשכוח את הטיול של הצופים בו נפלת מחמור באמצע המסלול במעלה הר יהודה? ומכיוון שנפצעת אתה היית היחידי שלא קיבל רישיון חמור מנוילן – איך אפשר לשכוח את אותו מדריך החברה להגנת הטבע, שאמר שזו פעם ראשונה בהיסטוריה שהוא ראה חמור רוכב על חמור.

…מצד שני זה לא אומר שמרגע הצ'ק אין ועד שמתניעים את האוטו ביציאה לשדה התעופה צריך להפקיד את הילד ולהתעלם ממנו לאורך כל החופשה. וכן, כשהמטפלת רצה לכיוונך עם הבונבון הקטן כדי לשאול שאלה ואתה ממשיך לבהות באופק ומגביר את ההליכה, זו בדיוק ההגדרה להתעלמות.

חדר האוכל

בחדר האוכל יש מגוון מאכלי עדות מכל העולם וגם פינות מיוחדות לאוכל גורמה לילדים. כן, בחופש ניתן לפתוח את הכפתור של המכנס ולטעום מכל מה שהמלון מציע אבל זה לא אומר שבשביל לחסוך את התור לחביתה צריך להעיר את כולם בחמש לפנות בוקר ולחכות שיפתחו את הבופה. ובכלל, זה מאוד מעניין שהישראלי הממוצע אוכל לפחות פעם אחת בשבוע חביתה וקוטג', ועדיין בחופשה במלון הוא יהיה מוכן לחכות שלושת רבעי שעה בתור רק בשביל שהטבח יכין לו חביתה עם שילוב מטורף שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר – חביתה עם בצל ופטריות.

בריכת השחיה

במלון תוכל להתפנק בבריכות שחיה גדולות ומגלשות מים. כנראה שיש משהו אוניברסלי במגלשות, כי גם באוסטריה בדיוק כמו בישראל, תמיד יהיה את התיכוניסט המנומנם שכל עבודתו זה לשבת בראש מגלשת המים ולהרים ולהוריד את הרגל בשביל לשמור על התור. פתח עם הברנש שיחה ואולי במהרה תהיו חברים והוא יכניס אותך למגלשה מבלי לעמוד בתור, במידה ואתה עושה זאת אנא הכנס את שרשרת המגן דוד שלך לתוך החולצה, כי גם ככה יש יותר מדי אנטישמיות באירופה. ביחד עם זאת, בבריכה עצמה חשוב מאוד ללמד את הילדה שחיה, בין אם שחיית פרפר, חתירה או שחיה צורנית – הכל בשביל שהיא תצליח לשמור את הראש מעל המים. עם זאת, פחות טוב ללמד אותה לעשות פיפי בבריכה בגלל שאין לך כח לצאת ממנה ולשמור על הדלת של השירותים. ולא, להשתין על הפרחים הסינטטיים הפזורים לכל עבר בטענה שאתם משקים אותם זה גם לא בסדר.

בייביסיטר

המלון נותן שירותי בייביסיטר לילדים מגיל 7 ימים ומעלה. זה יכול לתת לכם ההורים הזדמנות לשים את הילד אצל המטפלת וללכת לנוח, לישון, לראות טלויזיה או לעבוד על עוד ילד – כל אחד והמזוכיסטיות שלו. זה אחד מהדברים שמייחדים את המלון הזה ואסור לפספס את האופציה, אבל מצד שני זה לא אומר שמרגע הצ'ק אין ועד שמתניעים את האוטו ביציאה לשדה התעופה צריך להפקיד את הילד ולהתעלם ממנו לאורך כל החופשה. וכן, כשהמטפלת רצה לכיוונך עם הבונבון הקטן כדי לשאול שאלה ואתה ממשיך לבהות באופק ומגביר את ההליכה, זו בדיוק ההגדרה להתעלמות.

מסאזים

אין כמו לקבל מסאזים בבית המלון, להירגע לתוך המוסיקה השלווה, לתת למגע הידיים המקצועיות לעסות את גופך ופשוט להירגע. זה בסדר גמור להרגיש כמו בבית, לבוא עם בגדים נוחים, לחלוץ את הכפכפים ולנמנם על ספת המסאז' – אם זאת זה פחות לגיטימי להיסחף עם הביתיות ולבקש קפה שחור עם סוכר וחצי, לבקש לשחק באייפון של המסאז'יסטית האוסטרית ולנסות להחליף ברדיו את התחנה לגלגל"צ. אתה צריך לנוח ולהרגיש בבית, אבל גם בבית צריך לדעת איך להתנהג, ובכל מקום שאנחנו נמצאים אנחנו מייצגים את עצמנו ואת העם שמאחורינו. אז תהיה צנוע ואל תעלה על כל ענף, וזה בסדר גמור אם לא ייצא לך להשתמש במשפט – "Haven't the Jewish people suffered enough?".

שתהיה לכם חופשה נעימה, תלכו בשלום ותחזרו בשלום!

 

גילוי נאות: מטרנה ואני הסכמנו באהבה על שקיפות מלאה. אין פה מסר סמוי ומבאס, כל אחד והבחירות שלו – אני באופן אישי שותה חלב סויה…

למי שיחליט להשתתף, זה הלינק למבצע: https://www.materna.co.il/hofesh

שיהיה בהצלחה, אבי.

צילום:Phalinn Ooi, ברשיון CC.

השאר תגובה